Darbas

Kaip sutaupyti darbo laiko?

Paskelbta
dokumentų valdymo sistema, laiko taupymas, efektyvus darbas

Sutaupyti darbo laiko, ko gero, norėtų kiekvienas. Tačiau kasdien atsiranda trukdžių, nenumatytų kliūčių, ir tikslas nėra pasiekiamas. Ilgi viršvalandžiai, ne iki galo atlikti darbai, per menkas dėmesys kokybei, amžinas nuovargis – vos kelios pasekmės. Laimei, sukurta ir dokumentų valdymo sistema, ir kitokių sprendimų. Pateikiame kelis efektyviausius, lengviausiai pritaikomus patarimus.

Atvykite į darbą anksčiau

Jei jau nutiko taip, kad turite dirbti viršvalandžius, pasistenkite jų vakarui palikti kuo mažiau. Juk produktyvumas vakarėjant – išties menkas. Be to, tenka susitaikyti su kitų po darbo pasilikusiųjų keliamu triukšmu. Atvykę ryte, galėsite mėgautis ramybe, lengviau susikaupti ir skirti visą dėmesį tik darbui.

Planuokite darbus

Net kai reikia atlikti labai daug darbų, būtina laikytis tam tikros tvarkos, susiplanuoti juos. Tokiu būdu galite iškart matyti prioritetus, svarbiausias užduotis, kurioms reikia skirti daugiausiai dėmesio. Be to, planas tiesiog padeda nepamiršti kokių nors darbų, numatyti kasdienį krūvį.

Naudokitės įvairiais šablonais

Tokie šiuolaikiški „išradimai“ kaip dokumentų valdymo sistema turėtų būti labai svarbus darbo įrankis. Ji naudinga vien dėl to, kad čia galima kurti įvairius dokumentus naudojant šablonus. Taigi, vietoje to, kad iš naujo kaskart rašytumėte viską iš naujo, tiesiog suvesite kintamus duomenis. Patikėkite, per dieną taip galima sutaupyti net ne minutes, o valandas.

Laikykitės tvarkos

Tai atrodo primityvus dalykas. Tačiau iš tiesų darbuotojai daug laiko sugaišta vien ieškodami reikiamos darbo priemonės, dokumento ar kitokio reikmens. Pasistenkite, kad darbo aplinka būtų tvarkinga, švari – taip ir dirbsis greičiau, ir susikaupti bus lengviau.

Kritiškai įvertinkite susitikimų trukmę

Per dieną turite sudalyvauti ne viename susitikime ar susirinkime? Pagalvokite, kiek laiko galite tam skirti. Neretai laikas gaištamas vien todėl, kad susitikus aptariami nereikšmingi, su tikslu nesusiję dalykai, per daug laiko skiriama juokeliams ir panašiai. Dėl to vien dokumentų valdymo sistema ar tvarka nebus visiškai veiksmingi. Žinoma, gera atmosfera svarbi, tačiau stenkitės pernelyg nenukrypti nuo užduoties ir pajusite, kad sutaupote ne vieną dešimtį minučių.

Pateikėme vos kelis patarimus, kaip sutaupyti darbo laiko. Neabejojame, kad kritiškai įvertinę dienotvarkę, sprendimų rasite ir daugiau. Svarbiausia – nebijoti naujovių, specialių programų ir darbų dalijimosi. Sutaupyti laiko tikrai įmanoma – tereikia tokio tikslo siekti kryptingai.